Kerst in Essen

Kerst in Essen

Gelezen 19 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 17 Favoriet 3 Recensies 1
Literatuur & Romans Artikelen 1 Newsroom 1 Lijsten 2 Spots 1   Topics 0

Wat te doen als je kersverse geliefde plotseling overlijdt? En als je pas na zijn dood tot de conclusie komt dat er toch geen toekomst had gezeten in de relatie? Mark kan er niet mee omgaan en zoekt zijn toevlucht in drank en gaysauna’s. Zijn familie en vrienden zien met lede ogen aan hoe hij ten onder gaat aan zijn obsessies.

Tot Omar in zijn leven komt, een jonge Syrische vluchteling. Met volle overgave ontfermt Mark zich over de introverte danser. Hij gaat helemaal op in zijn nieuwe liefde, maar het verleden blijft hem achtervolgen. In een wanhopige poging om Omar aan zich te binden verliest hij alle controle. Beschermingsdrang, jaloezie en onbegrepen rouw vormen een giftige cocktail in het debuut van Roelof Smit. Kerst in Essen is dankzij Smits trefzekere stijl, subtiele gevoel voor humor en het originele decor een pageturner die grote indruk maakt.

Uitgeverij Podium b.v.
01 november 2019
07 november 2019
9789057591907 , 9789057592065

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Salustia

Ik zal altijd gelukkig zijn als jij dat bent

door: Jan Stoel 2 likes

De met een Emmy bekroonde documentaire Dance or die laat Ahmad Joudeh zien, de Syrische danser die met behulp van het Nationaal Ballet naar Nederland verhuisde. Joudeh keert terug naar de puinhopen van zijn geboortestad Aleppo en danst daar voor de ‘ziel’ van de mensen die omkwamen. Als je de...

Reacties op: Kerst in Essen