Keten der vriendschap

Keten der vriendschap

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 5 Favoriet 0 Recensies 0
Fantasy & SF   Topics 0
Als er in vredestijd een aanslag wordt gepleegd op de kroonprins, veroorzaakt dat een kettingreactie in het Ko-ninkrijk. Jona, een jonge soldaat van de koninklijke garde, is getuige van de aanslag en raakt betrokken bij een zoek-tocht naar de daders. Een geheim genootschap bereidt zich in de schaduwen voor om de zittende macht omver te werpen. Haar leden hebben zich binnen de muren van de hoofdstad Palisiƫ verschanst en bezetten invloedrijke posi-ties.

In de havenstad Marina wordt de charmante vrijbuiter Maro ingehuurd voor een eenvoudige bevoorradingsklus. Zijn verlangen naar avontuur wordt ruimschoots vervuld als hij de boerenzoon Frederik in een taveerne ontmoet. Die vertelt hem over zijn onfortuinlijke ontmoeting met een mysterieuze vrouw. Door een speling van het lot ko-men ze in aanraking met de dodelijke klauwen van de Or-de, hetgeen Frederik bijna fataal wordt. In hun zoektocht naar antwoorden lopen ze Jona tegen het lijf.

Samen belanden ze in een strijd tegen een onzichtbare vijand. Al snel wordt duidelijk dat het genootschap een oorsprong heeft die hun verbeelding te boven gaat. Elke ontdekking onthult een diepere laag van het mysterie. Ze vechten mee in een oorlog die zich niet buiten de muren van de stad afspeelt, maar er binnen.

Sciencefiction & Fantasy
Fantasy