KIEUW!

Kieuw!

KIEUW! van Paul de Vries is een bundeling verhalen waarin hij soms scherp, soms ontroerend maar altijd gepassioneerd schrijft over zaken die hem raken.
Pauls verhalen zijn geestig, ironisch, pittig en melancholisch. Er zit humor, ernst en emotie in. Paul schrijft over wat hem opvalt en raakt, waar hij zich aan irriteert en wat hem ontroert. Hij doet dat op een persoonlijke manier waarbij hij zichzelf niet ontziet.
Op schilderachtige wijze vertelt hij over een stokoude dame die hem in haar herinnering meeneemt naar zijn al lang overleden oma, om in een volgende column op pittige wijze het wettelijke billijken van de term kankerhomo te hekelen.
Paul neemt de lezer mee naar mensen, gebeurtenissen en plaatsen. Hij kan melancholie voelbaar maken, maar schuwt ook de rauwheid van het leven niet.
Wilt u weten hoe een kind de hagenpreken van Mussert ervaarde, of hoe het is om onzichtbaar te zijn. Heeft u zich altijd al afgevraagd wat een papklok is of waar Abraham de honing haalt? Lees dan de verhalen in KIEUW!

Korte verhalen , Literaire non-fictie
Gebundelde literaire columns