Kleurenblind

Rank 6221 Gelezen 115 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 59 Favoriet 15 Recensies 11
Non-fictie Artikelen 7 Newsroom 2 Lijsten 2 Spots 11   Topics 0

De Zuid-Afrikaanse Trevor Noah werd geboren als zoon van een blanke vader en een zwarte Xhosa-moeder, die voor de buitenwereld moest doen alsof ze zijn nanny was. Zijn briljante, excentrieke moeder speelde een hoofdrol in zijn jeugd: ze was komisch en diepgelovig (ze gingen zes dagen per week naar de kerk en op zondag zelfs drie keer), en hielp Noah op zijn hobbelige weg naar wereldfaam.

Tegenwoordig is Noah presentator van The Daily Show, waarin hij Amerika dagelijks voorziet van zijn satirische kijk op het leven. In Kleurenblind, zijn memoires in de vorm van krachtige, humoristische verhalen, observeert hij op schijnbaar lichtvoetige maar vlijmscherpe wijze de wereldpolitiek en de maatschappij, en in het bijzonder de absurditeiten uit zijn eigen nog jonge leven.

Literaire non-fictie algemeen
Annoesjka Oostindiër Ineke van Bronswijk
Lev.
21 februari 2017
21 februari 2017

Anne-Claire Verham Hebban Recensent

Een jeugd in Zuid-Afrika en het inzicht achteraf

door: Anne-Claire Verham 4 reacties

Volgens de Zuid-Afrikaanse wet was de geboorte van halfbloed Trevor Noah (1984) een misdaad; hij was het kind van een blanke man en een zwarte vrouw terwijl interraciale seks tijdens de apartheid bij wet verboden was. Een nogal merkwaardige jeugd was het gevolg. Zijn onconventionele moeder probeerde er...

Reacties op: Kleurenblind