Klimaatmanifest

Klimaatmanifest

Artikelen 1   Topics 0
‘De oplossingen zijn er, maar klimaatactie blijft uit. Het is hoog tijd voor een doorbraak.’
–Bas Eickhout

‘Bas Eickhout is al jarenlang de meest toonaangevende politicus in Europa in de strijd tegen klimaatverandering.’
–Jesse Klaver

We worden overspoeld door slecht klimaatnieuws, alsof we onherroepelijk afstevenen op de afgrond. Maar de oplossingen om ervoor te zorgen dat de aarde niet verder opwarmt zijn er al. Om klimaatverandering tegen te gaan hebben we alleen wel samenwerking, lef en doorzettingsvermogen nodig.
Brussel is de plek waar Europese landen zich kunnen verenigen. Tegen kortetermijnpolitiek, tegen machtsblokken als China en de VS, tegen kop-in-het-zand-gedrag. En vóór een eerlijk transportsysteem, voor winstgevende groene energiebronnen, voor een klimaatbeleid dat de vervuiler laat betalen.
In dit Klimaatmanifest laat Bas Eickhout zien hoe we het verdrag van Parijs kunnen halen, en waarom dat ook nog eens belangrijk is voor de toekomstbestendigheid van onze Europese economie.

Bas Eickhout (1976) is als geen ander in staat om zowel linkse als rechtse partijen te overtuigen van het belang van een toekomstbestendige klimaatpolitiek. Er is niemand in Europa die zo’n grondige kennis heeft van het klimaatdossier als hij. Hij schreef als wetenschapper mee aan de klimaatrapporten van het IPCC en stond in 2014 op plaats 1 in de ‘Duurzame 100’ van dagblad Trouw. Eind 2018 werd hij gekozen als Europese lijsttrekker voor de Groenen.
Geschiedenis & Politiek
Boom