Kogels voor de kroongetuige

Al vijfentwintig jaar schrijft misdaadverslaggever John van den Heuvel over moord, doodslag, afpersingen, wapenhandel en drugs in de Nederlandse onderwereld. Hij onthulde de opkomst van de poldermaffia, volgde de criminele carrière van Willem Holleeder, schreef inside stories over motorbendes en witwaspraktijken, maar volgde ook de crimefighters van politie en justitie op de voet.

In Kogels voor de kroongetuige geeft hij zijn kritische visie op misdaadbestrijding en verhelderende analyses van de ontwikkelingen in de onderwereld. Zo beschrijft hij onder andere de opkomst van nieuwe motorbendes, de getuigenissen van de zussen Holleeder, de moord op Koen Everink, het falen van de nationale politie en de schimmige gebeurtenissen rond de Teeven-deal.

‘Het abstracte beeld dat ik als piepjong agentje ooit had van een strakke lijn tussen goed en kwaad, is na bijna tien jaar politiedienst en een kwart eeuw misdaadverslaggeving vertroebeld. Misdaadbestrijders hebben lang niet altijd het morele gelijk aan hun zijde en boeven zijn zeker niet in alle gevallen intrinsiek slechte wezens, die het louter verdienen te worden opgesloten. Regels en wetten – geschreven of ongeschreven – hebben vaak een keerzijde’

Recensies (1)

Is Kogels voor de kroongetuige het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Kogels voor de kroongetuige