Koken in oorlogstijd

Koken in oorlogstijd

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 1
Culinair   Topics 0
Minder vlees eten, streekproducten, een eigen moestuin, fermenteren, wildplukken en koken met restjes zijn helemaal van nu. Weinig bekend is dat dit ook precies de instructies waren die de overheid vlak voor en aan het begin van de Tweede Wereldoorlog aan de Nederlandse bevolking gaf.
Die eerste oorlogsjaren waren weliswaar geen vrolijke tijd, toch blijkt uit onderzoek dat we nog nooit zo gezond gevoed zijn als toen.
Dit kookboekje laat aan de hand van recepten uit 1940-1945 zien hoe veerkrachtig iedereen was. De Nederlanders gingen heel creatief met de schaarse ingrediënten en brandstof om, en zetten dagelijks een eenvoudig, gezond en smakelijk maal op tafel.
Van voedselverspilling kon natuurlijk geen sprake zijn.
Culinair
Het zwarte schaap
10 april 2019

Lezersrecensies (1)

Bijzonder

door: EMBV 1 like
Het boekje ” Koken in Oorlogstijd” is compact, maar wel zeer informatief en vol lekkere recepten. Het gaat over creatief en gezond koken in de jaren 40 ( met name de oorlogsjaren toen import van eten naar Nederland stil lag en eten schaars werd). De recepten die in het boek vermeld staan zijn...