Kom dichterbij

In een zeer toegankelijke en aansprekende schrijfstijl onderzoekt psychotherapeute Ilse Sand de impact van onze zelfbeschermingsmechanismen op onze relaties. Iedereen heeft deze zelfbeschermingsmechanismen in zekere mate, ze zijn ook vaak noodzakelijk, maar als het vastgeroeste gewoontes worden dan kunnen ze ook schadelijk zijn.

In dit boek leren we dit storende zelfbeschermingsgedrag te onderkennen en de oorzaak ervan te begrijpen. Aan de hand van talrijke praktijkvoorbeelden biedt de auteur tips waarmee wij de storende invloed van deze onbewuste reacties op het aangaan van intieme relaties kunnen doorbreken.

Bij het uitproberen van alternatieven leren we om de ander niet bij voorbaat op afstand te houden en ons open te stellen voor positieve relaties. Door het ontwikkelen van meer zelfvertrouwen en zelfaanvaarding dankzij de psychologisch gefundeerde adviezen komt de lezer stap voor stap emotioneel steviger in zijn schoenen te staan.

Een uiterst toegankelijk en praktisch boek voor iedereen met aanleg voor hoogsensitiviteit die problemen heeft met intieme relaties, en voor alle psychologen, therapeuten en hulpverleners.

Over de auteur:
Dit is het vierde boek van de Deense psychotherapeute Ilse Sand dat bij Panta Rhei verschijnt. Zij is opgeleid in verschillende psychotherapeutische disciplines en werkzaam als supervisor, trainer, spreker en therapeut. Haar boeken zijn de laatste jaren in steeds meer talen vertaald, en zijn in verschillende landen bestsellers.

Is Kom dichterbij het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Kom dichterbij