Komedie in mineur

Gelezen 31 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 7 Favoriet 2 Recensies 7
Literatuur & Romans Lijsten 1   Topics 0
Wim en Marie zien het als een menselijke plicht een onderduiker in huis te nemen. Het jonge echtpaar heeft de bovenverdieping van hun nette woning in een provinciestadje opengesteld voor de Joodse Nico. Ondanks de gespannen situatie zijn er momenten van huiselijk geluk en saamhorigheid. Tot Nico na een kort ziekbed onverwachts overlijdt. Wat moeten ze nu met zijn lichaam? Voor Wim en Marie breekt een angstige tijd aan, waarin ze erachter komen wat de aanwezigheid van Nico in hun leven teweeg heeft gebracht.

Hans Keilson werd in 1909 in Duitsland geboren en studeerde medicijnen in Berlijn. In 1936 emigreerde hij naar Nederland, waar hij tijdens de oorlog deelnam aan het verzet. Na de oorlog bouwde Keilson een carrière op als (kinder)psychiater en auteur van romans, gedichten en essays. In 2008 ontving hij de Welt-Literaturpreis voor zijn oeuvre.

H. Sanders
Uitgeverij Van Gennep B.V.
30 november 2010
29 juni 2012