Koning Willem III - 1817-1890
  Lees een fragment

Koning Willem III

Gelezen 19 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 18 Favoriet 0 Recensies 2
Non-fictie Artikelen 3 Lijsten 1   Topics 0
De reputatie van koning Willem III is bedroevend. Hij staat bekend als een agressieve man die de grondwet aan zijn laars lapte en zijn leven in ledigheid sleet. Hij had echter ook een andere kant. Hij kon hartelijk zijn en betuigde vaak spijt van zijn uitbarstingen. Meer dan men denkt was hij een betrokken koning, die vooral de laatste jaren van zijn leven onverwacht veel macht had.

Over de auteur:
Dik van der Meulen publiceerde over uiteenlopende onderwerpen als de natuur in Nederland en de Mexicaanse Mayas. In 2003 kreeg hij de AKO-prijs voor zijn biografie van Multatuli.

Geschiedenis & Politiek
Historische biografieen
Geschiedenis algemeen
Uitgeverij Boom
29 november 2013
29 november 2013

Willem III: De tragiek van een koninklijk leven

door: Willem van Hartskamp 1 like

Het borstbeeld van ‘Koning Gorilla’, zoals hij genoemd werd, staat in een nis van een oude fabriek in Nijverdal: koning Willem III. De vraag is: Wie kijkt naar hem om?

Een tragisch vorst, een agressief heerser, die soms ongekleed door het paleis liep, althans zo werd gefluisterd… Dik van der Meulen,...

Reacties op: Koning Willem III