Koningin Elizabeth II

Koningin Elizabeth II

Rank 3394 Gelezen 23 Aan het lezen 9 Wil ik lezen 87 Favoriet 0 Recensies 0

Koningin Elizabeth II (1926-2022) regeerde meer dan zeventig jaar over Groot-Brittannië en het Gemenebest. Sinds ze in 1952 koningin werd van het Verenigd Koninkrijk, ontmoette ze koningen, wereldleiders en beroemdheden. Ze zag haar land en de wereld veranderen. Hoe slaagde Elizabeth erin de Britse monarchie toekomstbestendig te maken? Hoe wist ze haar mysterieuze uitstraling en populariteit in te zetten ten faveure van haar land?
Op basis van talloze privédocumenten en niet eerder gepubliceerde interviews, schetst Sally Bedell Smith een intiem portret. Elizabeth wordt alom geroemd als een hardwerkende, deskundige vrouw. Ze balanceerde voortdurend tussen traditie en moderniteit, tussen werk en familie. Niet eerder kwamen we zo dicht bij de langst regerende vorstin ter wereld, de mater familias van de Windsor-dynastie: Koningin Elizabeth II.
'Een excellente, alomvattende biografie.' The New York Times
'Fantastisch geschreven, vol inlevingsvermogen - een onthullende blik op het hof.' Walter Isaacson, biograaf van o.a. Albert Einstein en Steve Jobs
**** de Volkskrant

Geschiedenis & Politiek