Kopenhagen

Kopenhagen

Stad aan de Sont

De Deense hoofdstad Kopenhagen heeft het allemaal: stadspaleizen, vernieuwende architectuur, Scandinavisch design, gastronomie en musea voor hedendaagse kunst. Je hoeft niet naar het dure sterrenrestaurant Noma: in deze gids vind je naast tips voor lekkere lunches ook adressen om biologisch te eten.
Je kunt er de waterbus pakken, of, zoals de meeste bewoners doen, met de fiets de stad verkennen. Natuurlijk kun je naar Strøget gaan, de bekendste winkelstraat, of een glimp proberen op te vangen van de Kleine Zeemeermin. Maar je kunt ook op het groene Assistens Kirkegård picknicken. In de opgeknapte wijk Vesterbro vind je bijzondere winkeltjes, galeries en restaurants, zoals in Kødbyen, de voormalige Vleesstad.
Blijf niet in het centrum hangen: pak de metro naar de nieuwe woonwijken op Amager (Ørestad), waar ook de universiteit met moderne campus, het blauwe Koncerthuset en megawinkelcentra verrezen zijn.
Reizen & Talen
De Vrije Uitgevers