Voerstreek

Voerstreek

Geheimtip

Onder wandelaars, fietsers en liefhebbers van de uitstekende lokale keuken is de Belgische Voerstreek al lang een 'geheimtip'. Steeds meer bezoekers weten de rust en het natuurschoon hier te waarderen. Torenflats, fabrieksschoorstenen en zelfs supermarkten zul je hier niet vinden. Wel fraaie wandelroutes over onverharde holle wegen, door bossen en droogdalen, langs
vierkanthoeven, kapellen en vakwerkhuizen.
De Voerstreek is deels beschermd landschap en kent nog oude hoogstamboomgaarden, dolinen en graften. Met een elektrische fiets is een Rondje Voerstreek over de heuvels wel heel aantrekkelijk geworden! Even de gastvrije Nederlandse dorpen als Eijsden en Noorbeek
meenemen hoort er gewoon bij.
Overnachten kan van een tentje op de panoramische camping tot een gezellige en comfortabele
vakantiewoning. Veel hotels en 'gastenkamers' bieden aantrekkelijke culinaire arrangementen.
Voor wie even op zoek is naar meer stadse geneugten is al snel in Luik, Aken of Maastricht. Een uitstapje naar Waalse dorpen als Aubel (met Amerikaanse begraafplaats Henri-Chapel Dalhem en de Abdij Val-Dieu is een aanrader.
Reizen & Talen
De Vrije Uitgevers