Koplopers

Je kent ze wel. De snelwandelkampioenen onder ons, de tot lachen uitnodigende mannetjesputters die nergens voor terugdeinzen, de haatimams die ons met hun opgeheven vingertje de les willen lezen of het nostalgische winkeltje waar ze ooievaarskuitenvet verkopen, dat spul waar je jarenlang naar zocht. Het zijn de vreemde eenden in de bijt, vaak mensen met eigenzinnige karakters en tot de verbeelding sprekende neringen in achterafstraatjes. De meeste van die vreemde eenden gaan gewoon hun gang. Ze doen hun vaak komische ding aan de oppervlakte maar meestal zonder aan ons op te vallen. Dat zou voor altijd zo blijven, ware het niet dat een aantal ervan door hun absurde trekjes en eigenschappen mijn aandacht wist te trekken. De leukste heb ik aan een vraaggesprek onderworpen en samengevat in dit humoristisch getinte boekje getiteld “koplopers”.

Recensies (2)

Meer recensies

Is Koplopers het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Koplopers