Koud water

Kelli van der Waals schrijft al jaren over de invloed van technologie en digitalisering op onze levens. ‘Een ware samenlevings diagnostica’ wordt ze genoemd, vanwege haar vermogen om deze veranderende, wonderlijke tijd te duiden en te ontrafelen. In Koud water kijkt ze naar zichzelf, naar haar medemens en hoe die vorm krijgt in de populaire cultuur – van koudwaterzwemmers en woonminimalisten tot Swapfietsers en Jennifer Aniston. Ze ziet hoe we lijf, omgeving en voorkomen optimaliseren als wapen tegen een onzekere wereld. Hoe vrouwen proberen meisjes te blijven, en wat de on demand-economie doet met ons verantwoordelijkheidsgevoel. Hoe sociale technologie ons bijeenbrengt én uit elkaar drijft, ons tegelijk een breder en verknipter beeld van de wereld (en van onszelf) geeft. Dat we maar mondjesmaat erkennen dat de wereld die ons ooit was voorgehouden er niet van is gekomen. Een winner takes all-wereld is bepaald geen ideaal, maar wie niet meedoet is sowieso een verliezer. Hoe te leven in dit digitale tijdperk?

Recensies (1)

Is Koud water het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Koud water