Koude maan

Gelezen 117 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 56 Favoriet 7 Recensies 12
Thrillers & Spanning Spots 1 Top25's 2   Topics 0

Terwijl hoog aan de zwarte hemel de volle maan als enige getuige aanwezig is, doet detective Baker een bizarre ontdekking. In de haven vindt hij naast duidelijke bloedsporen een oude tikkende klok en een gedicht, ondertekend door de klokkenmaker. Van een lijk ontbreekt ieder spoor. Maar wanneer de politie een tweede bijna identieke plaats delict ontdekt ? dit keer met lijk ? denkt Baker met een seriemoordenaar van doen te hebben. Hij roept de hulp in van de forensisch experts Lincoln Rhyme en Amelia Sachs.

Terwijl Amelia Sachs geheel in beslag wordt genomen door haar onderzoek naar corrupte collega?s, wordt Rhyme bijgestaan door Kathryn Dance, een succesvolle gedragswetenschapper. Met haar bijzondere verhoortechnieken breekt Kathryn de zaak al snel open. Maar gaat het niet allemaal te snel?

Sachs? gevaarlijke zaak zorgt niet alleen voor grote spanningen in de politiegelederen, maar zet ook haar relatie met Rhyme flink onder druk.

Thriller
Oorspronkelijke titel
The Cold Moon
Kathryn Dance (7)
Mariƫtte van Gelder
Van Holkema & Warendorf
01 juli 2007
02 juli 2010

Met uiterste precisie en een feilloze timing neemt Deaver je mee op jacht naar

door: Cees van Rhienen 1 like
hoe kan het anders, enkele seriemoordenaars.,Er is een bekend Nederlands spreekwoord dat luidt: met boeven vang je boeven. Je zou haast denken dat Jeffery Deaver zich in De koude maan door deze spreuk heeft laten leiden. Bovendien zou Deaver zichzelf niet zijn als hij ook maar een enkele...

Reacties op: Koude maan