Gelezen 55 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 2 Favoriet 2 Recensies 2
Junior Lijsten 1 Spots 1 Top25's 4   Topics 0

Madelief is onverwoesbaar. Vijf boeken schreef Guus Kuijer over haar en die zijn gebundeld in Het grote boek van Madelief. Je kunt erin lezen hoe ze verhuist naar een buurt in een andere stad met bijna geen andere kinderen. Alleen Robbie de Rover woont er ook; hij heeft zich verschanst in een dichtgetimmerd huis. Madelief krijgt ook een nieuwe meester. Eentje die zo gek doet dat de kinderen hem meester Cowboy noemen. En als haar oma dood is gaat Madelief bij opa logeren. Door veel met hem te praten begint ze te begrijpen wat voor moeilijk leven oma gehad heeft. Maar Madelief maakt nog veel meer mee. Ze gaat de groep van gekke Eddie bespioneren omdat Tom dat wil. Daar komen beslist ongelukken van. Maar ze vindt Tom zo tof!

Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar
Fictie kinder- en jeugdboeken algemeen
Madelief (4)
Illustraties
Mance Post
Querido's Uitgeverij BV, Em.
31 december 2005

Recensies

door: Astrid van Soomeren 1 like
Madelief heeft veel vragen over oma wanneer ze is gestorven. Langzaam aan leert ze oma daardoor wat beter kennen. Oma was een vrije geest en heeft zich moeten aanpassen aan het leven zoals dat kwam. Daar heeft oma veel moeite mee gehad. Madelief begrijpt dat, maar de volwassenen om haar heen zien...

Recensie Krassen in het tafelblad

door: Linsey 1 like
jeugdsentiment. als kind vond ik de boeken van guus kuijer de allerbeste. ik heb ze met veel plezier gelezen. heb je kinderen of wil je zelf gewoon ff lekker terug in de tijd, kies dan eens een boek van guus met madelief in de hoofdrol; heerlijk!