Kruimels zijn ook brood

Kruimels zijn ook brood

Gelezen 13 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 44 Favoriet 1 Recensies 6
Literatuur & Romans Lijsten 1   Topics 0

Bijna een eeuw leven vat je niet in één gesprek samen. Toch is dat precies wat Marelle wil: met haar negentigjarige vader praten over wezenlijke zaken, over ervaringen van vroeger. Tijdens een wandeling door Arnhem komen ze tot de kern van het leven. Wat heeft je gemaakt tot wie je nu bent? Zijn dat de genen? Of wordt het leven op een andere manier doorgegeven van ouder op kind?
Eerst komen er wat aarzelende ontboezemingen, over de armoede in Joops jeugd, het onderduiken in de oorlog. Daarna delen ze diepe emoties met elkaar, die ze altijd voor elkaar verborgen hebben gehouden.
Hanneke Tinor-Centi (HT-C-communicatie) schreef: 'Kruimels zijn ook brood' is een treffend, rakend en schurend boek.

Literaire fictie algemeen
Literaire non-fictie algemeen
Droomvallei Uitgeverij
21 juni 2017
07 juni 2017

Guy Doms Hebban Recensent

Kinderlijke verwondering versus vaderlijke bewondering

door: Guy Doms 2 reacties 1 like

Kruimels zijn ook brood is het eindresultaat van een bijzonder en eenmalig schrijfproject van de kranige negentiger Joop Boersma (1926) en zijn dochter Marelle Boersma (1957). Een heel oprecht en intiem familieportret, dat aanvangt in 1871 met Joops grootouders, om uiteindelijk te eindigen in de...

Reacties op: Kruimels zijn ook brood