Kunnen vrouwen ook autisme hebben?

Mijn naam is Roos. In 2012 kreeg ik de diagnose Asperger, ik was toen 33 jaar. Voor mij was het een opluchting , een uitleg waarom mijn omgeving en ik altijd dachten dat er iets “mis” was met mij. Meerdere keren nadat ik mijn diagnose met iemand deelde kreeg ik te horen: “Oh? Kunnen vrouwen ook autisme hebben?” Omdat dit helaas nog steeds zo onbekend is, heb ik mijn boek deze titel gegeven. Na mijn diagnose vond ik op internet veel over mannen of kinderen met autisme, maar bijna niets over vrouwen. Daarom besloot ik om zelf ervaringsverhalen te verzamelen van vrouwen met autisme om er achter te komen hoe zich dit uit. En omdat ik graag fotografeer, maakte ik ook portretten van deze vrouwen. Dit boek geeft dan ook een kijkje in hoe autisme zich uit bij vrouwen. Dit omdat de wereld nog te weinig bekend is met hoe autisme zich zó anders uit bij een vrouw, dan bij een man.

Recensies (1)

Is Kunnen vrouwen ook autisme hebben? het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Kunnen vrouwen ook autisme hebben?