De kunst van het verdwijnen

Rank 794 Gelezen 159 Aan het lezen 11 Wil ik lezen 275 Favoriet 4 Recensies 14
Non-fictie Artikelen 1 Lijsten 2 Spots 5 Top25's 3   Topics 0

Als Sarah dertien is gaan haar ouders plotseling scheiden, en voor het eerst voelt ze paniek. Ze probeert haar groeiende angsten te bezweren door naar Amsterdam te verhuizen en de beste regisseur te worden die er bestaat, en ze werpt zich met overgave in het glamourleven. Op haar zesentwintigste stort ze volledig in: burn-out. In de stilte die volgt gaat ze terug naar haar wortels: maar hoe vind je jezelf weer als je zo ver van huis bent geraakt?
In beeldschone poëtische en krachtige taal en met verpletterend inzicht tekent Sarah een intiem portret waarin velen zich zullen herkennen. De kunst van het verdwijnen gaat over wie we zijn, en wat ons verbindt. En over hoe we ons hoofd boven water houden in deze hectische, anonieme tijden.

Literaire non-fictie algemeen
Nieuw Amsterdam
15 januari 2018
30 januari 2018

Helena van Dijk Hebban Recensent

De stilte van de binnenwereld

door: Helena van Dijk 3 likes

De kunst van het verdwijnen is het debuut van Sarah Domogala (1978), een Frans-Nederlandse filmmaker. Ze beschrijft het leven van een ik-figuur die eveneens Sarah heet en die wanneer ze dertien is te horen krijgt dat haar ouders gaan scheiden. Voor het eerst in haar leven ervaart ze paniek. Sarah...

Reacties op: De kunst van het verdwijnen