Kunst van manie en depressie

Kunst van manie en depressie

Dit is een beeldverslag van periodes van crises en herstel.
Van jongs af aan maakt Mirjam Peters schilderijen en objecten ook tijdens manische en depressieve periodes. Een selectie van tekeningen en schilderijen is voor dit boek gebundeld.
Veel mensen zullen herkenning vinden in deze beelden. Dat kan bijdragen aan beter contact met jezelf en je naasten. Naaste herkenning biedt dit boek een goed inzicht in de belevingswereld van mensen met een psychiatrische stoornis. Dit kan hulpverleners helpen om nog beter te begrijpen wat er in een cliënt ten tijde van crisis en herstel omgaat. Daarmee is dit een zelfhulpboek en een anderhulpboek, maat bovenal is het een uniek boek.
‘Ik ben gruwelijk geraakt door dit mooie boekwerk!’
Danny Jacksteit, ervaringsdeskundige GGZ NHN
'Soms raakt een cliënt en zijn/haar verhaal me extra sterk. Mirjam Peters is een voorbeeld dat ook uit grote wanhoop een weg omhoog mogelijk is. Haar schilderijen en tekeningen geven hiervan een verslag en raken op een directe, woordeloze manier.’
Raphael Schulte, psychiater-psychotherapeut

Gezondheid & Psychologie
Psychologie algemeen
Uitgeverij De Graaff
09 juli 2021
09 juli 2021

Reacties op: Kunst van manie en depressie