Kwakoe

Gelezen 7 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 6 Favoriet 0 Recensies 2
Young adult Artikelen 1 Spots 1   Topics 0
Kwakoe wordt als slaaf te werk gesteld op een suikerrietplantage in Suriname. Aanvankelijk groeit hij samen op met de zoon des huizes. De vriendschap slaat echter om in vijandschap als beide jongens hun oog laten vallen op hetzelfde meisje. Tijdens een militaire expeditie in de jungle ziet Kwakoe zich genoodzaakt het leven van zijn aartsrivaal te redden. Maar zal zijn loyaliteit worden beloond?

Kwakoe is een spannend en schrijnend verhaal over slavernij en kolonialisme,
over trouw en verraad. Bart R?mer bewijst opnieuw dat hij een verhaal kan vertellen dat ertoe doet.

'Heel erg onder de indruk! De beschrijving van het oerwoud, de natuur , de geuren maar vooral de wreedheden is zo beeldend dat ik met nostalgie weemoed en boosheid het verhaal werd ingezogen!' - J?rgen Raymann

'Mooi heftig verhaal met alle klassieke ingredi?nten van een dergelijk thema. Het is een klassiek jeugdboek met een heftigheid als in Alleen op de Wereld.'- Peter Heerschop
Young Adult

27 november 2018 2 reacties
  Meer artikelen van lezers

Recensies

Maartje Hebban Team

Een heftig verhaal over het slavenverleden van Holland

door: Maartje 1 like
Bart Römer schreef een boek over het Suriname van 1729. Het is de tijd van de plantages met slaven. Het verhaal gaat over Thomas, een slaaf op de plantage Nieuw-Holland. Thomas heeft een vrij bevoorrechte plaats op Nieuw-Holland, hij is Futuboy (de persoonlijke bediende) van de plantagehouder....

Kwakoe

door: Coenraad De Kat 1 like
Kwakoe is het verhaal van een slaaf die opgroeit met Jacob, de zoon van Cornelis, de plantagehouder van Nieuw-Holland. Op een dag gebeurt er iets en dan verandert er heel wat tussen Jacob en hem. Jacob laat het er niet bij zitten en neemt wraak. De wrok die hij tegen Kwakoe heeft wordt alleen maar...