Kwantum ontrafeld

Kwantum, het is een van de taaiste theoretische hoofdbrekers in de geschiedenis van de wetenschap. Maar stilaan staan de eerste praktische toepassingen voor de deur. En die zullen onze wereld grondig veranderen.

Kwantumcomputers, bijvoorbeeld, zullen in enkele minuten berekeningen uitvoeren waar klassieke computers duizenden jaren voor nodig zouden hebben. Chemische processen, de ontwikkeling van nieuwe geneesmiddelen, het ontdekken van het mechanisme achter hoge temperatuur supergeleiders: de mogelijkheden zijn eindeloos.

Topfysici Frank Verstraete en Karel Van Acoleyen willen voor het brede publiek de deur openen naar deze fascinerende wereld. In dit boek leggen ze in duidelijke taal uit wat de fundamenten zijn van de digitale revolutie van de toekomst, en hoe kwantum ons kan helpen om de werkelijkheid te begrijpen. Daarnaast gidsen ze ons langs de fantastische praktische toepassingen ervan.

Is Kwantum ontrafeld het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Kwantum ontrafeld