La Dolce Vita

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
La dolce vita is een verslag van een enerverende reis die Rutger met zijn tienjarige dochter Tara door Italië maakt. Voor het eerst sinds jaren reizen ze niet met z'n tweeën en gaat Rutger's vriendin Vlinder ook mee op vakantie. Dit is voor iedereen wennen. Tara zoekt grenzen op en worstelt met haar plek nu zij niet meer de enige vrouw is in het leven van haar vader, Rutger schippert met zijn aandacht tussen zijn kind en de Vlinder en vlucht ondertussen maar al te graag in de roes van het lezen, schrijven en het eindeloos mijmeren over politiek, religie en wat verder maar in hem opkomt en Vlinder fladdert daar dikwijls wat verloren tussenin.

Na het boek 'Joie de vivre' over de trip van vader en dochter door Frankrijk heeft Rutger opnieuw een rijk, leerzaam, openhartig en vooral ook hilarisch boek geschreven met een hoop eerlijke reflecties op het leven, de liefde, relaties, het opvoeden van een kind en alles wat hem verder zoal te binnen schiet. Een genot om te lezen en een verrijking voor de geest.

Literaire non-fictie , Reizen & Talen
Reisverhalen