Laat je kind niet los!

Rank 6668 Gelezen 0 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0

Kinderen zijn niet meer zoals vroeger. Ze lijken minder aan te nemen van volwassenen. Hebben minder ontzag. En minder schrik om in de problemen te komen. De opvoedingstechnieken van onze ouders werken niet meer. Voor velen voelt het ouderschap niet als vanzelfsprekend aan. Dit boek bespreekt een van de meest verontrustende en onderschatte fenomenen van deze tijd. Leeftijdsgenootjes nemen de plaats in van ouders. Ze zijn de nieuwe referentie van onze kinderen bij het vormen van hun gedrag, identiteit, normen en waarden. De gevolgen zijn nefast. Kinderen raken verward. De hechtheid van het gezin wordt ondermijnd. En een agressieve jeugdcultuur staat een gezonde ontwikkeling in de weg. 'Laat je kind niet los!' helpt ouders om dit fenomeen te begrijpen. Een goede band met je kinderen is de sleutel, volgens dr Neufeld. Hij legt uit hoe je moeilijke situaties aanpakt. En hoe je de relatie met je kinderen kan versterken.

Manteau
Manteau
01 januari 2014
04 maart 2021

Reacties op: Laat je kind niet los!