DBC Pierre_Laat ze maar denken dat je als schrijver geboren bent

Volkskrant:

Laat ze maar denken dat je als schrijver geboren bent

Gelezen 4 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 0 Recensies 2

DBC Pierre won met zijn debuutroman Vernon God Little de Man Booker Prize, de heilige graal van de Engelstalige literatuur. Hij had geen literatuur- opleiding gevolgd en nog nooit een schrijfcursus gedaan. Hoe dat mogelijk is? Dat onthult hij in Laat ze maar denken dat je als schrijver geboren bent.

Deze hoogst oorspronkelijke schrijfgids is zowel serieus, hilarisch als praktisch, en staat vol anekdotes. Met de bekeringsdrang van een zendeling en de vasthoudendheid van een drugsdealer, moedigt hij zowel beginnende als gearriveerde auteurs aan om alle bestaande ideeën overboord te gooien en te beginnen ‘from scratch’. Overwin je angsten – door de confrontatie ermee aan te gaan. Deze eigenwijze mix van autobiografie, essay en schrijfgids is onmisbaar voor iedereen met een liefde voor het geschreven woord. En uiteraard onontbeerlijk voor elke (aspirant-)schrijver.

Kunst & Cultuur , Literaire non-fictie
Literaire non-fictie algemeen
Oorspronkelijke titel
Release the Bats. Writing Your Way Out of It.
Martine Vosmaer Karina van Santen
Podium b.v. Uitgeverij
03 oktober 2016
24 oktober 2016

Een boek als een fles waar je af en toe een slok kunt nemen

door: VictorDLV 1 reactie 1 like

Boosheid is nooit ver weg bij DBC Pierre (1961). Schrijven is schreeuwen op papier. Woede was de reden voor het schrijven van deze gids - na een lezing in een gevangenis kon hij de vragen niet beantwoorden omdat een cipier de bijeenkomst beëindigde. Zijn boodschap: het gaat om overwinnen van je...

Reacties op: Laat ze maar denken dat je als schrijver geboren bent