Laatste vlinder van het getto, de

WAARGEBEURD VERHAAL
Op 30 april 2008 werd de bekende schrijfster Sonia Noboa Ribadeneira door de Israëlische ambassade in Ecuador en ambassadeur Eyal Sela, uitgenodigd om tijdens de herdenking van Yom Hashoa (Herdenkings-dag voor de Holocaust) dit bijzondere boek in de synagoge te presente-ren.
De laatste vlinder van het Getto - Een herinnering aan de Holocaust is gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Dit unieke boek beschrijft het leven, de tragedie en de hoop van enkele personen, onder wie Renate Krauz, overlevende van de Holocaust. Zij verbleef in Theresienstadt en Auschwitz.
Dit ontroerende boek is een tweegesprek. Een verhaal door twee vertel-lers, een verhaal in een verhaal. Een fictief persoon, de journalist die het verhaal vertelt, en een werkelijk persoon, Renate Krauz, voegen zich hier samen om ons te schokken en ons te laten nadenken over het breekbare bestaan van de mens in de wereld.
In dit meeslepende verhaal is het Sonia Noboa Ribadeneira gelukt vorm te geven aan de gruwelen van een tijdperk dat de toekomst van de we-reld getekend heeft. Bovendien toont het verhaal ons de vele mogelijk-heden van de mens om te vechten, weerstand te bieden en weer tot leven te komen.
Meer dan vele anderen is Sonia Noboa Ribadeneira in staat te schrijven over een gevoelig onderwerp als de Holocaust. Een belangrijk en aan-grijpend boek. Bovendien bijzonder geschikt om kinderen vanaf twaalf jaar bewust te maken van de Holocaust.

Recensies (1)

Is Laatste vlinder van het getto, de het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Laatste vlinder van het getto, de