LEEF - Bibian Mentel

LEEF - Bibian Mentel

Rank 2000 Gelezen 78 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 43 Favoriet 7 Recensies 3
Non-fictie Lijsten 2 Spots 1   Topics 0
Bibian Mentel kreeg sinds het jaar 2000 negen keer de diagnose kanker. In LEEF lees je hoe Bibian na elk slechtnieuwsgesprek snel de knop omzet en hoe ze er heel bewust voor kiest om te leven. Want leven doet ze. Met hart en ziel. Elke dag opnieuw. Bibian inspireert en motiveert dagelijks mensen - met en zonder kanker - om ook te kiezen voor het leven en het maximale uit zichzelf en uit het moment te halen.

Bibian: Als ik bij alles wat mij overkomt in een hoekje ga zitten kniezen, dan had ik de afgelopen jaren weinig plezier beleefd. Ik geniet van al het goede in mijn leven en zorg dat mijn lichaam in optimale conditie is om de strijd tegen kanker aan te gaan. Dat doe ik door positief denken, sporten, gezond eten en genoeg slapen. Daarnaast zijn goede artsen en een flinke dosis geluk essentieel.

Lutske Bonsma interviewde Bibian Mentel veelvuldig en schreef naar aanleiding hiervan het boek Kut kanker! Door jou laat ik mijn leven niet verpesten! Kort na de publicatie in november 2017 onderging Bibian twee risicovolle operaties aan haar nek. Drie weken later reisde ze alweer af naar de bergen en in maart 2018 maakte zij het onmogelijke mogelijk door twee gouden medailles te winnen op de Paralympische Spelen in Zuid-Korea. Nieuwe interviews volgden en werden vastgelegd in de update LEEF.

Waargebeurde verhalen
Splint Media B.V.