Leegland

Rank 3769 Gelezen 48 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 50 Favoriet 0 Recensies 26
Literatuur & Romans Artikelen 2 Lijsten 2 Spots 2   Topics 0   Leesclub

De coronacrisis was nog maar het begin. Daarna volgden een nog erger virus en een klimaatoorlog. Van het land dat ooit Nederland was, zijn nog enkele gebieden over. Zo woont er een elite in de Enclave Amersfoort- aan-Zee. Als je je daar niet aan de regels houdt, word je verbannen naar Fort Zwolle. Dan zijn er ook nog de rebellen uit Amsterdam, de angst van elk konvooi. Maar in het lege land boven Zwolle gloort de hoop op een ander leven.

Dit verhaal volgt de ontsnapping van een veroordeelde soldate die samen met de in een laboratorium ontworpen zoon van een doorgedraaide arts de vrijheid zoekt. Blijven ze de achtervolgers voor? Lukt het hen om Leegland te bereiken? Je begint met de beste bedoelingen aan iets, maar als het ontspoort kun je moeilijk terug. Uiteindelijk draait het in deze roman om de vraag: wie kun je vertrouwen en wie niet?

Uitgeverij Passage
23 oktober 2020
23 oktober 2020

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Marjan Brouwers

Marvin O. Hebban Recensent

Mooi als jeugdboek, te eenvoudig voor volwassenen

door: Marvin O. 2 reacties 3 likes

Senna was al vanaf haar tiende soldate bij het leger van de Republiek Nieuw-Nederland. Nu staat ze terecht voor desertie. Haar straf: een brandmerk en opsluiting in Fort Zwolle. Julius en Eva zijn de kinderen van Walter Rademaker, een gerenommeerd dokter die al een leven lang onderzoek doet naar...

Reacties op: Leegland