Leesladder Prinses in de klas

Over jezelf presenteren, en voor jezelf opkomen, omgaan met conflicten

Op een dag komt er een nieuw meisje in de klas van juf Josefien. Ze heet Doortje en mag naast Jop gaan zitten. ‘Eigenlijk heet ik Doortje Annabel,’ fluistert ze in Jops oor. ‘Want weet je, eigenlijk ben ik een prinses. Maar dat mag niemand weten. Dan gaan ze
steeds naar me zitten kijken, snap je?’ Zoiets spannends heeft Jop nog nooit gehoord.
Prinses Doortje en luizenkop Jop krijgen ruzie met floddermasjien Radja en haar spionnen. Maar later op Doortjes woonboot bedenken ze samen een vrolijk plan.

De leesboeken van Kwintessens sluiten aan bij de gedragscategorieën van Kinderen en… hun sociale talenten en de SCOL. Met het lezen van deze leuke boeken vergroten kinderen hun leesvaardigheid, aansluitend bij hun eigen Avi-leesniveau. Tegelijk sluiten de boeken aan bij de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen. Herkenbare verhalen en dilemma’s helpen ze op een speelse manier te ontdekken dat er verschillende mogelijkheden zijn om met situaties om te gaan. Ze kunnen leren van de succesvolle en soms minder handige keuzes die leeftijdgenoten in herkenbare situaties maken.

Is Leesladder Prinses in de klas het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Leesladder Prinses in de klas