Legenden van de Alfen 1 Gerechtvaardigde Toorn

Legenden van de Alfen 1 - Gerechtvaardigde toorn

Rank 6729 Gelezen 28 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 31 Favoriet 2 Recensies 1
Fantasy & SF Top25's 2   Topics 0

De alfen zijn gevaarlijk en wraaklustig, ze gaan geen enkele strijd uit de weg. Door hun vijanden worden ze gevreesd. Maar hun macht is niet onbegrensd. Als het alfenrijk, Dsôn Faïmon, wordt verraden, treffen de alfen voorbereidingen om in de grootste veldtocht aller tijden hun vijanden voorgoed te verslaan. Om over de uitkomst van die strijd geen twijfel te laten bestaan, willen de alfen Caphalor en Sinthoras een machtige demon voor zich winnen, om zodoende het alfenleger onoverwinnelijk te maken. Over het uiteindelijke doel van de krijgstocht verschillen de beide alfen evenwel van mening.Voor Caphalor is het voldoende om de grenzen van het alfenrijk veilig te stellen en te vrijwaren voor indringers. Sinthoras wil echter meer, hij wil niets liever dan het gehele Veilige Land aan de heerschappij van de alfen onderwerpen... De lezer van De Dwergen-boeken leerde de alfen kennen als duistere, genadeloze wezens. Nu, voor het eerst, wordt hun verhaal verteld, de keerzijde van de medaille. Het pleit voor het schrijftalent van Markus Heitz dat hun boosaardige charme de alfen deze keer op overtuigende wijze sympathiek maakt.

Sciencefiction & Fantasy
Fantasy