Leila het begin
  Lees een fragment

Leila, het begin

Gelezen 20 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 39 Favoriet 0 Recensies 6
Fantasy & SF Artikelen 1 Spots 1   Topics 0

Na duizend jaar dreigt de aarde opnieuw aan het Kwaad ten onder te gaan. De enige die het tij kan keren, is Leila. Zij is de nieuwe Hogepriesteres, maar heeft haar Gaven nog niet heeft ontwikkeld. Hiervoor moet zij zo snel mogelijk de Elfenkoningin Dania zien te bereiken.

Leila wordt op haar tocht begeleid door de magische kat Tess en de moordenaar Orvan. Valiant, de broer van Dania, gaat vanuit het Elfenrijk samen met vertegenwoordigers van Gnomen en Trollen op pad om Leila te vinden en op haar tocht bij te staan.

Gesteund door Suru, de God van het Vuur, en de Profeet Zorc met zijn horde Gwargs, doet de godin van het Kwaad er intussen alles aan te voorkomen dat de Leila de Elfenkoningin zal bereiken.

In het eerste deel van de epische serie De Afgrond volgen we moordenaar Orvan en het meisje Leila, de Profeet Zorc met zijn Gwargs en de groep Valiant op hun afzonderlijke reizen. Bovendien mengen de goden en de Sneeuwdraken zich steeds meer in de onvermijdelijke strijd tussen Goed en Kwaad.

* * *

Van Rolf Österberg (pseudoniem) verscheen in 2014 bij CPR, De Al-Qaedaconnectie, een spannende thriller in twee delen over terrorisme en de pogingen tot bestrijding ervan. De thrillers die Rolf schrijft zijn bijzonder realistisch en passen daarom uitstekend in het fonds van CPR. Ze getuigen van een scherp inzicht en veel kennis van de zaken waar hij over schrijft.

Rolfs schrijft echter het liefst fantasy. Hij hoopt met De Afgrond, boek 1 - Leila, het begin, het eerste deel van een cyclus die meerdere boeken in beslag zal nemen (eerder uitgebracht onder een ander pseudoniem), de lezer net zo te kunnen overtuigen als met De Al-Qaedaconnectie.

De Afgrond is zowel geschikt voor young adults als voor een volwassen lezerspubliek.

Sciencefiction & Fantasy
Fantasy
De Vrije Uitgevers
06 december 2014
05 december 2014

High fantasy volgens het Tolkien-model, maar zonder spanning of diepte

door: Sarah de Waard 1 reactie 2 likes

(Rolf Österberg is het pseudoniem van een Zweeds-Nederlandse schrijver die anoniem wil blijven. Hij heeft eerder (in twee delen) de thriller De Al-Qaedaconnectie gepubliceerd, waarop een vervolg (Het Al-Quaedavirus) in de pijplijn zit. De Afgrond is zijn eerste fantasy-serie en is eerder als e-boek...

Reacties op: Leila, het begin