Lekker duurzaam koken

Eten is emotie. Een rijk gevuld bord spreekt al je zintuigen aan, kan een geluksgevoel teweeg brengen, of herinneringen oproepen aan een heerlijke vakantie. Hoe geweldig zou het zijn als de dagelijkse maaltijd daarnaast ook duurzaam en verantwoord kan zijn. Maar, waar begin je? Hoe leer je duurzaam te koken met het oog op de toekomst van onze planeet?

In Duurzaam lekker eten heeft landschapsecoloog en kookboekenschrijver Martin Kintrup het aangename (gewoon lekker eten) en het verantwoorde (duurzaam) verenigd. Een boek met veel achtergrondinformatie, praktische tips om plasticvrij in te kopen, je eigen groenten en kruiden te verbouwen en natuurlijk volop lekkere recepten (meer dan 100!) om groener, creatiever (geen restjes weggooien), met minder vlees, regionaal, naar het seizoen en biologisch te koken.

Met prachtige foto’s van Vanessa Jansen

Is Lekker duurzaam koken het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Lekker duurzaam koken