Lekker tekenen

Zoals veel mensen voor de vakantie een boekenstapel aanleggen, zo leggen duizenden tekenaars in ons land potlood, penseel en papier opzij voor hun vrije weken. Eindelijk weer tekenen! Hoe sterk die behoefte leeft, bleek wel uit de reacties op de cursus vakantietekenen die de befaamde tekenaar Siegfried Woldhek afgelopen zomer gaf op de Achterpagina van NRC Handelsblad. Nu is er voor al die beginnende en gevorderde tekenaars het boek Lekker tekenen waarin Woldhek in eenvoudige bewoordingen met rake illustraties uit de school klapt, of noem het gerust een master class. Zo deelt hij zijn tips over materiaal, kijken, portrettekenen, licht, focus en diepte. Naast de tekenlessen bevat deze uitgave een uitgebreid interview door Jet Steinz met de meester zelf, over zijn eigen ontwikkeling als tekenaar.

Redactionele recensie

Recensies (1)

Is Lekker tekenen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Lekker tekenen