Leraar op de fiets

Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Van #MeToo-discussies tot meezingen met Meerol: het dagelijks leven van een leraar.

Lesgeven was altijd al een uitdaging, maar sinds de coronacrisis moeten leraren zichzelf opnieuw uitvinden. Conrad Berghoef uit Friesland hėt symbool van de zoomende leraar. Zijn studenten, die opgeleid worden om in de zorg te werken, staan bovendien als stagiairs plotseling aan de frontlinie.

Hoe hou je je studenten bij de les als ze je plotseling op mute kunnen zetten of als je tegen een leeg scherm zit te praten omdat alle camera’s uitstaan? Hoe hou je de moed erin als je elkaar zo lang niet hebt gezien dat je zelfs de meest bijdehante types uit de klas gaat missen?

Conrad besluit te gaan fietsen. Hij rijdt de hele provincie door om boeken te bezorgen bij zijn studenten en mijmert ondertussen over alles wat hij meemaakt in het leslokaal, van #MeToo-discussies tot meezingen met Merol. Door de boekenritjes ziet Conrad hoe studenten staande blijven of geraakt worden door deze tijd. Het. Lelt, ondanks al zijn ervaring, alsof hij voor het eerst voor de klas staat.

Het Spectrum
01 januari 2021

Reacties op: Leraar op de fiets