Lessen voor levenden

Jarenlang zorgde Elisabeth Kübler-Ross voor ongeneeslijk zieken. Samen met haar medewerkers voerde zij vele gesprekken met deze patiënten. De meeste praatten openhartig over de nadere laatste uren en waren dankbaar dat zijn hun afweermechanismen konden loslaten. Bij sommige bleek het zinvol ook de partner of een familielid bij de gesprekken te betrekken. Vaak durfden veel patiënten dan pas de dood eerlijk onder ogen te zien. Een aantal van deze gesprekken is in dit boek opgenomen. Het zijn met recht lessen voor levenden: ze maken ons deelgenoot van de angsten en hoopvolle verwachtingen van de stervenden. Bovendien leren ze ons hoe wij de vrees voor het eigen levenseinde kunnen overwinnen. ‘Lessen voor levend en’ is een gids voor al degenen die bij stervensbegeleiding betrokken zijn.

Is Lessen voor levenden het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Lessen voor levenden