Leuker kunnen we het niet maken

In het ontluisterende Leuker kunnen we het niet maken geeft voormalige Tweede Kamerlid Renske Leijten een gezicht aan het toeslagenschandaal. Renske Leijten was een van de aanjagers in dit alsmaar groter wordende dossier. Toen zij in juli 2023 besloot de politiek te verlaten, nam ze zich voor het verhaal van het leven en de strijd van de bewonderenswaardige advocaat Eva González Pérez met de wereld te delen. Want wie is zij eigenlijk, wat beweegt haar? En waarom wist juist zij door te dringen tot de top van bestuurlijk Nederland, en hen eindelijk tot openheid te dwingen?

Al in juli 2014 zochten de eerste ouders juridische hulp bij Eva González Pérez, naar aanleiding van problemen met de Belastingdienst. Uiteindelijk zou blijken dat tienduizenden ouders volledige toeslagen moesten terugbetalen, met alle vreselijke gevolgen van dien. Renske Leijten beschrijft in Leuker kunnen we het niet maken op indrukwekkende wijze de persoonlijke kant van het grootste politieke schandaal in de recente Nederlandse geschiedenis, dat uiteindelijk zelfs zou leiden tot de val van het kabinet.

‘Het is bij haar begonnen. Ze is de nachtmerrie van de Belastingdienst, en dat is een enorm compliment.’ − Jan Kleinnijenhuis (Trouw) over Eva González Pérez

Is Leuker kunnen we het niet maken het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Leuker kunnen we het niet maken