Leven zonder lief

‘Singles’ heten ze tegenwoordig, niet langer vrijgezellen of alleenstaanden. En hun aantal groeit gestaag. Onze tijd heeft nood aan een nieuw begrip voor wie alleen leeft en zich in deze leefvorm behoorlijk thuisvoelt. Wie zijn deze ‘solo’s’ en op welke manier geven zij hun leven vorm ? Is een leven zonder lief ook echt een leven zonder liefde ? Hoe gaan singles om met vriendschap en eenzaamheid ? Willen zij nog wel een relatie of liever niet meer ? Naargelang het antwoord leidt dit boek ons van een zoektocht naar goede gearrangeerde contacten, via een verkenning van verenigingen voor alleenstaanden, naar de single die het allemaal anders wil. Willen die nieuwe singles koppig of onvolwassen ontkomen aan de gevestigde relatiepatronen ? Of timmeren zij kordaat aan een nieuwe relatiecultuur ? Ook voor al wie kritisch nadenkt over de inhoud van relaties van nu, kan dit boek een boeiende impuls zijn. L E V E N Z O N D E R L I E F is ook een praktische gids. Naast een ontluisterende schets van de schimmige wereld van relatiebureaus vindt u in dit boek ook een schat aan informatie over degelijke organisaties en initiatieven voor de single van vandaag.

Is Leven zonder lief het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Leven zonder lief