Levensvormen

In een open vlechtwerk van roman, essay en column verhaalt de Duitse, in Berlijn wonende schrijver J.H. over zijn kennismaking met de Nederlandse kunstenaar T.K, en gebruikt daarvoor hun correspondentie en zijn eigen fragmenten, een schrijfmethode die zijns inziens in overeenstemming is met de steeds veranderende werkelijkheid. De schrijver en de kunstenaar blijken meer met elkaar gemeen te hebben dan hun eerste ontmoeting suggereerde. Zij zoeken hun eigen taal- en beeldvormen om de veranderlijke wereld te verkennen en illustreren hun kijken en denken met verrassende beelden en figuren uit de kunst, de natuur en de wereld om hen heen.

De taal wisselt in dit rijke boek van feitelijk naar dichterlijk, van zakelijk naar opiniërend. Levensvormen is een rijk boek dat zich niet bij voorbaat in een hokje laat stoppen. Levensvormen is een samenspel van verwante teksten waarin resonerende verhaal- en denklijnen door elkaar heen lopen en elkaar spiegelen.

Uitgeverij G.A. Van Oorschot B.V.
27 augustus 2021
27 augustus 2021