Lichaam van de dood

Gelezen 184 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 78 Favoriet 4 Recensies 8
Thrillers & Spanning Lijsten 4   Topics 0

Terwijl inspecteur Thomas Lynley nog met buitengewoon verlof is, nadat zijn vrouw is vermoord, wordt Isabelle Ardery als plaatsvervangend chef binnengehaald bij de Londense politie. Wanneer er op een begraafplaats in Stoke Newington een lichaam wordt gevonden, krijgt Isabelle de kans om te laten zien wat ze waard is.

Maar om zo snel mogelijk resultaat te boeken in dit belangrijke moordonderzoek, zal ze toch eerst Lynley moeten overtuigen terug te keren. Lynleys collega's zijn namelijk zo loyaal aan hem dat Isabelle bij het onderzoek geheel afhankelijk van hen is. Met name van Barbara Havers.

Enkele recente pr-flaters die het zelfvertrouwen van de Londense politie ernstig hebben ondermijnd, maken de zaak er niet eenvoudiger op. De onrust bij Scotland Yard is groot en Isabelle staat onder constante druk van de media, die haar op de huid zitten.

Snel, misschien wel te snel, wijst Isabelle een verdachte aan. Maar het onderzoek leidt Lynley en Havers intussen naar het natuurgebied New Forest. Hier lijkt de oplossing te liggen van een zaak die zijn oorsprong heeft in een geweldsdelict dat jaren geleden plaatsvond. Een zaak die een even tragische als schokkende afloop zal krijgen.

Literaire thriller
Oorspronkelijke titel
This Body of Death
Thomas Lynley & Barbara Havers (16)
A.W. Bruna Uitgevers
13 juli 2010
07 mei 2013

Lynley naar het tweede plan verdrongen

door: Bert Peene 1 like
‘Lynley is terug’, meldden de uitgevers van Elizabeth George twee jaar geleden enthousiast en heel wat fans zullen reikhalzend naar de rentree van de sympathieke speurder hebben uitgezien. Het was immers al even geleden dat het laatste Thomas Lynley Mysterie verscheen. Maar of de hernieuwde...

Reacties op: Lichaam van de dood