Licht in de tunnel

Licht in de tunnel

Gelezen 503 Aan het lezen 7 Wil ik lezen 246 Favoriet 22 Recensies 20
Non-fictie Artikelen 1 Newsroom 1 Lijsten 5 Spots 2   Topics 0

‘We wachten niet tot het licht aan het einde aan de tunnel, maar we hangen zelf de lampjes op.’
Toen Marc de Hond eind 2018 hoorde dat hij ziek was, besefte hij dat er een grote kans was dat hij zijn kinderen niet groot zou zien worden. Hij besloot een dagboek te gaan bijhouden. Het werd een periode van veel slecht nieuws en donkere momenten. Maar hij en zijn gezin traden ook de moeilijke momenten met optimisme en humor tegemoet. De lampjes in de tunnel waren het bijzondere huwelijksaanzoek in Carré tijdens de eerste chemo, het afscheidsfeest voor zijn blaas die verwijderd moest worden, de pretparkbezoeken met de kinderen op goede dagen en het huwelijksfeest toen Marc en zijn vrouw Remona al wisten dat hij niet meer beter zou worden, maar dat geheim hielden voor hun gasten.
Licht in de tunnel is een bijzonder boek met een unieke en inspirerende kijk op leven en dood. Naar Marcs wens verschijnt het na zijn dood. Hij overleed op 3 juni 2020.

Literaire non-fictie algemeen
Lev.
19 juni 2020
25 juni 2020

Kees van Duyn Hebban Recensent

Geschreven uit liefde

door: Kees van Duyn 3 likes

Eind 2002 werd bij Marc de Hond een tumor in zijn ruggenmerg ontdekt. Hieraan werd hij drie keer geopereerd en bij een van die operaties raakten de zenuwen aan zijn ruggenmerg bekneld. Door een medische misser kreeg hij een dwarslaesie en werd hij rolstoelafhankelijk. Over zijn revalidatieproces en...

Reacties op: Licht in de tunnel