Licht in het water

Laurens Vehmeijer omschrijft de basis van wat ons motiveert als de natuurlijke behoefte en de fundamentele vrijheid om ons ergens mee te identificeren, om ons ergens in te manisfesteren, om ons met onze vermogens te kwalificeren en onszelf daarin te actualiseren. Hij geeft daarbij duidelijk aan hoe we dat zelf op eigen kracht kunnen realiseren en vormgeven. Zowel in ons persoonlijk leven als ook maatschappelijk en in het functioneren op ons werk.Hij schrijft over bevrijding en ontwikkeling. Over de wegen, die leiden naar het herstel van onze passie en ethiek in de dingen die we doen. Dit boek is een psychodynamisch naslagwerk, waar iedereen mee aan de gang kan. Het boek is zeer toegankleijk en compleet van opzet en levert bij herlezing steeds weer nieuwe inzichten en invalshoeken op. De inzichten en ervaringen, die de auteur in dit boek deelt, zijn talrijk en geven veel stof tot overweging. Het boek is met grote warmte geschreven in de vorm van een helder indringend gesprek van de schrijver met zichzelf. De opzet is concentrisch. De lezer kan overal beginnen en pauzeren.

Is Licht in het water het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Licht in het water