Liefde met een hoofddoek

Moslima zoekt match

Het ware geloof heeft ze gevonden, maar waar is de ware in de liefde?

Toen ik dertien was wist ik dat ik met John Travolta ging trouwen. Op een dag zou hij voor mijn deur staan, waanzinnig verliefd op me worden en me vragen met hem te trouwen. Daarna zou hij zich bekeren tot de islam en een toegewijde moslim worden.

Shelina houdt een verrassend geheim verborgen onder haar hoofddoek: ze is op zoek naar de ware. Met aan de ene kant haar traditionele familie en de imams in haar omgeving, en aan de andere kant haar romantische idealen, besluit ze om de weg te bewandelen waarop vele moslimas haar zijn voorgegaan: ze wil Mr. Right vinden via een gearrangeerd huwelijk. Shelinas boeiende avontuur begint als een zoektocht naar de ware maar onderweg leert ze ook zichzelf en haar geloof beter kennen.

Liefde met een hoofddoek is het waargebeurde en grappige verhaal van een van de meest vooraanstaande moslimschrijfsters uit Engeland en biedt een uiterst vermakelijk, fris en verrijkend inzicht in wat het betekent om een zelfbewuste moderne moslima te zijn.

Recensies (1)

Is Liefde met een hoofddoek het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Liefde met een hoofddoek