Liegen duurt het langst

Liegen: het mag eigenlijk niet, maar het is soms zo handig. Waarom leren we al van jongs af aan te liegen? Hoe kun je zien of iemand je voor de gek houdt? Zal er ooit een goede leugendetector gemaakt worden? Waarom zijn leugenaars vaak empatischer dan eerlijke mensen? Ian Leslie verklaart aan de hand van de laatste ontwikkelingen in de neuropsychologie en de sociale-evolutietheorie de principes van het liegen. Ian Leslie is journalist bij The Guardian en The Times. Hij schijft over marketing, politiek en psychologie. Daarnaast is hij werkzaam in de relcame en schreef hij over Barack Obama het boek To Be President.

Is Liegen duurt het langst het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Liegen duurt het langst