Limburg

Het meest ‘buitenlandse’ stukje Nederland. Van de heuvels bij Mook tot de heuvels van Vaals vinden asperge-eters, vlaailiefhebbers, wijndrinkers en andere bourgondische levensgenieters elkaar. Je kunt er op zoek naar heiligen, kapelletjes, carréhoeven, holle wegen, orchideeën, veenpaden, mergelgroeven en nog veel meer. Tussen de zandgrond van Noord-Limburg en de löss en mergel in Zuid-Limburg vind je enorm veel variatie, van kastelen tot kruisbeelden, van rivierduinen tot de hoogste berg van ons land. En de Maas verbindt dit alles van zuid naar noord, gevoed door beken die al kronkelend fraaie en natuurrijke beekdalen creëerden. Neem eens een kijkje bij Nederlands enige grindrivier, een open mergelgroeve of in een tot streekculinair centrum omgebouwde watertoren. Fietsend, wandelend, kuierend, speurend, zittend, liggend, sportend: Limburg blijft betoveren.
Elio Pelzers is een ervaren reisjournalist, die zich zowel dichtbij huis als in verafgelegen streken thuis voelt. Geboren en getogen in Zuid-Limburg, waar hij graag dwaalt en steeds nieuwe dingen ontdekt.

Is Limburg het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Limburg