Eifel en Moezel

Eifel en Moezel

Zo dichtbij huis en toch zo buitenland. Nederlanders en Vlamingen zijn dol op de Eifel en het Moezeldal. De bergen, gevarieerde landschappen, talrijke kastelen en kloosters, vele lieflijke dorpen en stadjes van de Eifel trekken bezoekers in alle jaargetijden.
De welgevormde Moezel kronkelt tussen de steile hellingen met wijngaarden en langs historische dorpen en steden als Trier, de oudste stad van Duitsland. Zij mondt tenslotte uit op een inmiddels iconische plek bij Koblenz in de Rijn. Cochem kennen velen, maar plaatsen als Piesport of Beilstein?
In deze reisgids passeren de plekken waar iedereen wil komen, maar zeker ook minder bekende fraaie oorden. Daarnaast komen randgebieden zoals een aangrenzende deel van het Rijndal en Saardal voorbij. Er is aandacht voor wijn, vergezichten, natuur, wandelen, culturele bezienswaardigheden, geschiedenis en nog veel meer, kortom datgene wat Eifel en Moezeldal zo boeiend maakt.
Elio Pelzers is een ervaren reisjournalist, die zich zowel dichtbij huis als in verafgelegen streken thuis voelt. Hij komt al van vanaf zijn jeugd regelmatig in de Eifel en het Moezeldal. Hij volgde onder andere de lerarenopleiding biologie en aardrijkskunde en werkt(e) onder meer in deeltijd voor het Nationale Park De Hoge Veluwe en het Gelders Archief
Reizen & Talen
PassePartout reizen