Limited Edition Kingdom by the Sea

Met 'Kingdom by the Sea, 500 Years of Dutch Design presenteert auteur Mark Zegeling aan de hand van de Delfts blauwe huisjes van KLM een overzicht over ruim vijf eeuwen Nederlandse bouwkunst. De kaft van deze Engelstalige Limited Edition bestaat uit een tegel van echt porselein, speciaal gemaakt en handbeschilderd door Royal Goedewaagen. Elk boek is genummerd en gaat vergezeld van een certificaat van echtheid. 'Kingdom by the Sea' vertelt de verhalen achter een hondertal monumenten die model hebben gestaan voor de KLM-huisjes, naar een oorspronkelijk ontwerp van bekende architecten als Hendrick de Keyser, Jacob van Campen, Philips Vingboons, Jacob Roman, Pieter Post, Ed Cuypers, Dolf van Gendt en H.P. Berlage. Alle KLM-huisjes tot en met nr. 99 (die op 7 oktober 2018 wordt onthuld) staan in deze uitgave, inclusief de collectors items waaronder museum Hermitage Amsterdam. 'Kingdom by the Sea' biedt een rijk geïllustreerde staalkaart van Nederlandse bouwkunst, met verhalen over de architecten en (eerste) bewoners. Onder hen zijn bekende pioniers en avonturiers, innovatieve ondernemers, oude Hollandse meesters en andere historische figuren die ons land sinds de zeventiende eeuw internationaal op de kaart hebben gezet. In 'Kingdom by the Sea, 500 Years Dutch Design' vormen de KLM-huisjes de rode draad. Voor het eerst wordt de collectie gepresenteerd op volgorde van bouwjaar van de monumenten, van 1530 tot 2009. De verhalen worden voorafgegaan door een inleiding over de ontwikkeling van de Nederlandse bouwkunst vanaf het jaar 1030 tot en met de opkomst van de generatie architecten die onder de naam SuperDutch internationaal van zich doet spreken. Met 'Kingdom by the Sea, 500 Years of Dutch Design' geeft auteur Mark Zegeling een onverwachte cultuurhistorische dimensie aan wereldwijd geliefde miniaturen. De Delfts blauwe huisjes hebben een voor ons land iconische waarde en kunnen gerekend worden tot Dutch Design: Nederlandse ontwerpen met een internationale impact. 'Kingdom by the Sea: 500 Years of Dutch Design' verschijnt op 7 oktober 2018 in een Limited Edition. Het boek wordt geleverd in een luxe geschenkdoos. De oplage van deze exclusieve Engelstalige uitgave is 250 exemplaren.

Is Limited Edition Kingdom by the Sea het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Limited Edition Kingdom by the Sea