Littekens

Littekens

Gelezen 32 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 14 Favoriet 0 Recensies 1
Young adult Artikelen 1 Spots 1   Topics 0

In Frankrijk brengt Clara de vakantie bij haar grootmoeder door - ver van de stad waar iedereen weet wat haar is overkomen. Waar iedereen haar de schuld geeft van wat er gebeurd is.
Paul is uit Nederland komen fietsen. Hij heeft een moeilijke tijd achter de rug. Tijdens zijn fietstocht brengt hij een nacht door bij monsieur Martin, een oude man die vaker onderdak verschaft aan reizigers. Het is een bijzondere ontmoeting. Maar kort na Pauls vertrek komt monsieur Martin om het leven. Is hij van de trap gevallen of is hij geduwd? En hoe heeft Pauls ontmoeting met Martin te maken met de gruwelijke gebeurtenis waar Clara mee worstelt?

Anke de Vries schreef al veel beroemde boeken, waaronder Blauwe plekken, Het geheim van Mories Besjoer en Belledonne kamer 16. Veel van haar jeugdboeken spelen in haar geliefde Frankrijk, waar zij woont. Dat geldt ook voor Littekens.

Young Adult , Kind & Jeugd

NRC:
Parool:

Recensies

Katy Hebban Recensent

'Littekens' laat te weinig krassen na op de ziel

door: Katy

In Littekens fietst Paul helemaal van Nederland naar zijn tante in Frankrijk. Bijna op zijn bestemming aangekomen ziet hij een meisje, Clara, over de weg wandelen. Het wordt een bewogen vakantie waarin hij Clara nog een paar keer, al dan niet toevallig, ontmoet. Paul heeft namelijk zijn eigen...