Liverpool street

Liverpool Street

Gelezen 22 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 11 Favoriet 5 Recensies 2
Young adult Top25's 1   Topics 0

'Uit mijn keel ontsnapte een verstikte snik. Niemand zou het normaal gesproken gehoord hebben. Met de verscherpte waakzaamheid van een bloedhond hief de man die papa getrapt had, zijn hoofd, en over de lengte van de gang heen kruisten onze blikken elkaar. Ach, zei hij plotseling heel zacht, jullie hebben een jong! Ik zou die stem voor altijd in mijn dromen horen. Ik zou zijn ogen weer zien en in mijn herinnering zouden ze geel zijn, zoals die van een wolf. Dat wist ik op hetzelfde ogenblik dat ik achteruit struikelde, terug mijn kamer in. Ziska springt uit het raam van haar kamer en rent voor haar leven. Weg van haar ouders, weg uit Berlijn. Ziska, die Joodse voorouders heeft, wordt vervolgd. In Engeland wacht haar een vreemde familie, een andere taal, heimwee en onzekerheid. Maar ook het avontuur van haar leven, haar eerste grote liefde en zeven jaar later een loodzware beslissing. Liverpool Street is een aangrijpende roman over Ziska s zoektocht naar haar religieuze en nationale identiteit in een Europa dat door oorlog wordt verscheurd.

Young Adult
Fictie 15+