Loslippig

In Loslippig bevinden we ons in het stadje Runnymede, woonplaats van de zusters Hunsenmeir uit Koningin van Amerika en Bingo. We schrijven het jaar 1941. Terwijl in Amerika jonge mensen zich opmaken voor de oorlog, openen Julia en Louise een schoonheidssalon om met het daarmee verdiende geld de schade te kunnen vergoeden die ze in een uit de hand gelopen kibbelarij veroorzaakt hebben. Hun salon wordt het trefpunt van roddelgrage inwoners van Runnymede. Geld is echter niet hun enige zorg. Familieperikelen eisen een groot deel van hun aandacht op. Terwijl Louise niets dan sores heeft met haar dochter die met de verkeerde jongen omgaat en zwanger raakt, lijdt Julia onder het feit dat ze geen kinderen kan krijgen, en wordt hun moeder geconfronteerd met niemand minder dan hun vader, die altijd afwezig was. Met haar vlotte verteltrant weet Rita Mae Brown in Loslippig een klein stadje en haar inwoners liefdevol tot leven te brengen. De kibbelende zusters Hunsenmeir, die geen gelegenheid voorbij laten gaan om elkaar een loer te draaien, staan centraal in deze geestige roman over de werkelijke waarde van vriendschap en familie.

Is Loslippig het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Loslippig